, , ,

Entertainment

Apps

In de Android Market zijn honderd duizenden applicaties beschikbaar want natuurlijk een groot voordeel is. Niet alle apps zullen beschikbaar zijn in verband met de lage specificaties, echter er blijft er genoeg keus over. Gratis apps kunnen direct worden gedownload wanneer er een Google-account is gekoppeld aan het toestel. Zodra je een betaalde app wilt kopen, dien je een creditcard toe te voegen aan je account. Dit is bij andere besturingssystemen niet anders, maar hiervan zal bij de doelgroep van dit toestel waarschijnlijk weinig gebruik van worden gemaakt. Populaire applicaties zoals WhatsApp, YouTube, Google Maps, Wordfeud, Angry Birds en eBuddy Messenger zijn allen beschikbaar voor de Galaxy Y.

Samsung heeft Quickoffice standaard meegeleverd waarmee het mogelijk is Microsoft Office (Word, Excel en PowerPoint) bestanden te bekijken op de Galaxy Y.

Internet

Vanwege de WiFi- en 3G-functie is het met de Galaxy Y mogelijk overal een webpagina te bezoeken. Of je dat ook wil met deze telefoon is echter een tweede. Dankzij de lage resolutie van het scherm is het lezen van tekst niet bepaald prettig. Om fatsoenlijk een pagina te kunnen lezen moet er redelijk ver worden ingezoomd en zo ben je het overzicht van de website volledig kwijt en scroll je heen en weer om een stukje te kunnen lezen. Verwacht ook geen snel geladen pagina’s, het duurt even voordat alle elementen zijn opgehaald.

Multimedia

De standaard YouTube-speler biedt de mogelijkheid om filmpjes in hoge kwaliteit af te spelen maar in plaats van dat de kwaliteit ook echt beter wordt, wordt het beeld van breedbeeld uitgerekt naar volledig scherm in een foute resolutie. Het afspelen gaat verder prima zonder onderbrekingen.

Bestanden kunnen geïmporteerd worden via USB massa-opslag zonder verdere software op de computer te installeren. Zo hebben we een aantal filmpjes op de telefoon gezet om te kijken of het apparaat gebruikt kan worden als draagbare media-speler. Na het installeren van een goede mediaspeler-applicatie, worden SD-filmpjes zonder problemen afgespeeld. HD-filmpjes zijn echter geen succes. Het geluid en beeld haperen zo erg dat het onmogelijk is deze fatsoenlijk te bekijken. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, gezien de lage resolutie van het scherm.

Qua muziek heeft de Galaxy Y het typische "telefoongeluid". Dof en blikkerig. De speaker zit aan de achterkant van het toestel maar heeft gelukkig niet zo’n last van het zachter worden van het geluid wanneer deze op zijn rug ligt of wanneer je hem in landschapsmode vasthoudt en je vingers de speaker bedekken.