, ,

Conclusie

Na het bekijken van verschillende kenmerken, voordelen en nadelen van de camera is het tijd om een conclusie te trekken.

De Casio EXILIM Zoom EX-Z700 is een aardige camera, in zijn prijsklasse (225 euro tot 275 euro) is het een degelijke camera met een paar kenmerkende voordelen ten opzichte van de concurrentie, vooral het grote display en de veel voorgeprogrammeerde opname-instellingen zijn een groot voordeel. Daarnaast is de camera klein van formaat en mooi stijlvol vormgegeven.

Op het punt van beeldkwaliteit echter, moet de Casio het toch afleggen tegen de concurrenten. De sensor is te klein voor de 7.2MP die er op moeten, dit zorgt voor veel ruis en verlies aan beeldkwaliteit. De overbodige hoeveelheid MegaPixels lijkt zoals vaak weer een consumentenlokkertje. In mijn opzicht had Casio beter 5MP zonder ruis en kwaliteitsverlies op dezelfde sensor gezet. Echter is deze ruis wel weer minder als je het formaat verkleint naar dat van de andere camera’s in dezelfde prijsklasse.

Al met al is de EX-Z700 een degelijke camera die doet wat hij moet doen. Handige functies en een duidelijk en groot display maar lastige menu’s en een mindere beeldkwaliteit zorgen er voor dat het een middenmotor blijft. Het is absoluut geen slechte camera, maar er zijn wel degelijk betere camera’s verkrijgbaar. Ben je echter op zoek naar een kleine camera met veel functies en een groot display, dan is de EX-Z700 de camera die je zoekt.

Hieronder staan een aantal foto’s gemaakt met de camera, deze foto’s komen direct uit de camera, en behalve het wijzigen van het formaat (50 procent van het origineel) is er niets aan gedaan qua nabewerking, het is puur en alleen om de beeldkwaliteit te laten zien. Verder is er ook een erg donkere foto te zien, deze foto is gemaakt met veel tegenlicht en zorgt voor een ontzettend donkere foto. Dat is iets waar je rekening mee mag houden, al was dit wel met heel erg veel tegenlicht.
0
  • Groot LCD-display.
  • Klein van formaat.