, , ,

Met de prijs in het achterhoofd kan ik niet anders dan stellen dat de Moto X Play een indrukwekkend toestel is, weliswaar met hier en daar een onvolkomenheid. De goede accuduur is het grootste speerpunt van dit toestel, maar ook het scherm mag er wezen, mits je met de grootte overweg kunt. De camera kán erg goed presteren, maar produceert ook meer dan eens foto’s die een tikkeltje onscherp zijn.

Motorola kiest er al jarenlang voor om Android zonder skin en een vrachtlading bloatware mee te leveren. Dit zorgt voor een soepele gebruikservaring en updates voor het besturingssysteem kunnen ook snel in elkaar gedraaid worden. Op het moment van schrijven is het desalniettemin wachten op de update naar Android 6.0 Marshmallow. Motorola voegt overigens wel enkele apps toe, maar deze zijn allen van eigen makelij en breiden desgewenst de gebruikservaring uit.

De systeemprestaties van de Moto X Play zijn in orde, de grafische prestaties zijn minder indrukwekkend. Ben je van plan om vaak spelletjes te spelen, dan is de Moto X Play niet direct de beste keuze omdat de GPU niet krachtig is. Qua geluid stelt de Moto X Play een beetje teleur, zeker omdat het uiterlijk suggereert dat er twee speakers in de behuizing zitten. Het geluid kan wel redelijk hard, maar lage tonen zijn vrijwel afwezig. De waterafstotende behuizing is in mijn ogen een beetje een wassen neus.

Ben je gesteld op een goede accuduur, dan is de Moto X Play een hele goede keuze. De Galaxy S6 Edge+ presteert in dit opzicht ook goed, maar is op het moment van schrijven ook bijna tweemaal zo duur.
7.6
  • Accuduur;