3min Devices

Review: Clive Barker’s Jericho

Gameplay, graphics en geluid

Gameplay


Persoonlijk vond ik de game leuk spelen, maar het gebruik van de krachten had iets beter geïntegreerd mogen zijn. Ook hadden de makers van de game het geheel iets meer mogen uitbalanceren. Sommige stukken waren gewoon echt makkelijk, terwijl je andere stukken tot vervelends toe opnieuw moest spelen. Het automatische save-systeem was niet goed ingesteld, waardoor je soms erg lange stukken opnieuw moest spelen en dat was best vervelend. Verder viel de naadloze overgang tussen CGI-scènes en het interactief gamen in positieve zin op, maar button-bash spelletjes hoeven echt niet in een serieuze game als Jericho. Even uitleggen: op sommige momenten word je het ravijn in geduwd of word je aangevallen door een vijand, waarna je aanwijzingen op het scherm moet volgen om uit die greep te raken.

Review: Clive Barker’s Jericho

Maar het grootste struikelpunt van de game is toch wel het AI van je teamgenoten: zij gaan voortdurend dood en op bepaalde ogenblikken sta je meer te healen dan te schieten, omdat ze telkens opnieuw de vuurlinie inhollen. Op dat moment wordt de game één chaos van schieten, switchen naar een volgende teamgenoot, healen van een andere teamgenoot enz. Bovendien is het erg vervelend dat je vuurwapens een totaal onbelangrijke rol vertolken in de game, aangezien deze nauwelijks impact lijken te hebben op je tegenstanders.

Review: Clive Barker’s Jericho

Het is ook erg jammer dat al heel vroeg in de game alle mogelijke magische krachten werden unlockt en je daarvoor dus geen enkele moeite hoefde te doen. Ik ben er van overtuigd dat de game een stuk boeiender was geweest als je langzaam toegang had gekregen tot de verschillende superkrachten. Verder heeft deze game genoeg potentieel voor online mogelijkheden, die eveneens ontbreken en dat is wel erg jammer. Online team-based vechten tegen monsters, al dan niet door mensen bestuurd, dat kan niet anders dan leuk zijn!

Review: Clive Barker’s Jericho

Graphics en geluid


De graphics zijn over het algemeen goed te noemen en helpen mee aan het opbouwen van de duistere sfeer. Bovendien kan je de game makkelijk op high quality draaien op een ‘niet-meer-dan-gemiddelde’ gamepc. Het geluid is eveneens goed, met schitterende geluidseffecten als uit elkaar spattend vlees. Ook tijdens de actie klinkt het allemaal goed in de oren en het geluid komt de game-ervaring zeker ten goede. De game biedt ook ondersteuning voor Philips’ amBX-technologie, maar dat heb ik niet kunnen uittesten.

Review: Clive Barker’s Jericho
Bron:Techzine Redactie