We leven in het tijdperk waarin online gaming erg interessant is voor bijna iedereen en zoals verwacht heeft dit spel ook een multiplayer functie. De multiplayer heeft meer actie dan de voorgaande delen en het lijkt op een mix van Counterstrike en Battlefield, maar met een compleet eigen stijl. Het spel maakt gebruik van een nieuw rankingsysteem. Dit systeem bestaat ook al bij andere spellen, maar voor de Call of Duty reeks is dit nieuw.

De maps in de multiplayer zijn soms te groot maar de meeste zijn net te klein. De sniper is vrijwel overbodig, maar soms wel handig. De maps zijn erg leuk en gedetaileerd om op te spelen. De volgende gametypes zijn beschikbaar in de Multiplayer. Helaas mist wel het bekende Capture the Flag, maar Domination lijkt een beetje op Capture the Flag zoals we in Battlefield kennen.

I’m a barbie girl, o wacht het is Ken.

Gamemodi

Free for All

De naam zegt het al, je moet dus in je eentje iedereen neerschieten om in een bepaalde tijdslimiet de hoogste score of de eindscore behalen.

Team Deathmatch

Hierbij is het de bedoeling om in een bepaalde tijdslimiet het vooraf ingestelde score te halen. Om deze score te behalen is het de bedoeling om de tegenstander dood te schieten.

Domination

Het is de bedoeling om vlag A,B,C te domineren en hierbij de hoogste of een bepaalde score te halen om zo te winnen. Je moet hierbij dus snel de tegenstander doodschieten en ook de vlag overnemen.

Sabotage

Hierbij moet je een bom pakken en je moet een bepaald doelwit opblazen, maar heb je eenmaal de bom dan ziet de tegenstander jou op de radar. De tegenstander moet ook de bom pakken en het andere doelwit op zien te blazen. Erg leuke gamemodus waarbij je behoorlijk wat teamwerk nodig heb.

Search & Destroy

Hierbij moet je als een team een bom planten op twee plekken of als team deze twee plaatsen verdedigen dat de tegenstander de bom niet kan planten. Je speelt dus ieder een kant. Deze modus lijkt veel op sabotage, maar is net iets anders. Je ziet niet waar de tegenstander met de bom bevindt en je hebt elk team maar één doel en niet twee zoals bij sabotage.

Headquarters

Er is één basis en die dien je over te nemen als team. Als het hoofdkwartier hebt overgenomen, dan moet je niet doodgaan. Als je doodgaat moet je wachten totdat de tegenpartij de basis heeft overgenomen.