Wapens, perks en ranks

De wapens in het spel zijn vrij realistisch, maar zoals in vele spellen zitten er wat niet realistische wapens tussen. Zoals de granaatwerper voor een m4 bijvoorbeeld. Normaal gaan deze granaten alle kanten op, maar de granaten gaan zo recht alsof het gewoon een kogel is. Deze granaatwerper is dus erg irritant omdat je geen kans heb om terug te schieten in het online gamen. Voor de rest schieten de meeste wapens gewoon realistisch. De snipers daarentegen schieten een stuk minder nauwkeurig dan andere wapens. Laten we hopen dat ze dit in een patch gaan aanpassen, want een sniper hoort wel nauwkeurig te schieten.

Het nieuwe ranksysteem in Call of Duty 4 is een hit. Je hebt niet zoveel voorsprong op een net beginnende gamer als je alle unlocks en ranks hebt. Het rankingsysteem beïnvloed niet het gehele spel, het uitschakelen van tegenstanders gaat net zo makkelijk of moeilijk op rank 1 als in een hogere rank. Wel zijn de meeste wapens beter als je hoger geranked bent en heb je betere perks. Je rankt gemakkelijk in 24 uur naar het hoogste level, dus je bent geen maanden zoet, zoals bijvoorbeeld bij Battlefield.

Je las net het woord perk, maar wat betekent dit nou? Een perk is een extra vaardigheid die je toe kan voegen. Je kunt dan sneller lopen, hebt meer health, of krijgt de mogelijkheid voor een last stand. Bij Last Stand krijg je nadat je neer bent geschoten nog een seconde of tien om je tegenstander neer te steken of uit te schakelen met je handwapen. Overigens krijg je dit niet bij een headshot.

Je mag in totaal drie perks gebruiken. Je kan bijvoorbeeld met mijnen gaan lopen in plaats van flashbangs. Zo kan je voor elk level jezelf finetunen met perks om zo nummer één te worden. Hieronder een opsomming van alle perks:

Perk 1

• Bomb Squad

Hiermee kan je c4 of claymore opsporen