,

In de praktijk

Gezinnen

Wat een andere grote verandering is in vergelijking met De Sims 2, is dat de sims nu beter voor zichzelf kunnen zorgen. Hierdoor heb je meer tijd om met één specifieke sim spelen. Waar je vroeger nog moest zorgen dat ze op tijd naar de wc of in bad gingen, zullen ze deze keuzes nu zelf maken. Hierdoor zullen ze niet dood gaan als je even niet naar ze kijkt, maar ze zullen ook niet zo gelukkig worden als eigenlijk de bedoeling is.

Toch is dit erg handig, zeker als je bedenkt dat een gezin uit 8 man kan bestaan. Als je dan op iedereen moet letten kan het erg onoverzichtelijk worden. Je kunt deze keer ook instellen om het leven van je sims langer te laten duren. Waar in De Sims 2 een leven 110 dagen duurde, is dit bij De Sims 3 in te stellen. Wat de maximale hoeveelheid is is niet bekend.

Grafisch

Grafisch zag het spel er behoorlijk sterk uit. Geen technische hoogstandjes, maar de zon schitterde erg realistisch in het water, toen onze sim in de vijver aan het vissen was. De menuutjes, die nog niet allemaal af waren, hebben ook een opfris beurt gekregen en zien er gewoon gelikter uit.

Hoeveel verschillende skins er precies voor bijvoorbeeld het behang zijn kan ik niet zeggen, maar aangezien je alle objecten (bijvoorbeeld vloer, behang, auto of deur) een eigen kleur of motief kunt geven, lijken de mogelijkheden mij eindeloos. Ik weet in ieder geval dat ik er veel plezier aan ga beleven. Zo zagen we ineens een limo voorbijrijden in hetzelfde motief dat zojuist aan de koffiezetter was gegeven.

Community

Zoals te verwachten, heeft EA ook bij The Sims 3 aan de community gedacht. Er wordt een speciale site opgezet waar iedereen zijn eigen sims, motieven, huizen of filmpjes kan delen met de rest van de wereld. Via deze site wordt het mogelijk om de filmpjes te editten, en aan elkaar te plakken. Vervolgens kun je ze opslaan als mpeg om ze met iedereen te delen, of zelfs op dvd te zetten. Een eerste Sims bioscoop film klinkt niet ver weg.