2min

Tags in dit artikel

,

Huisje boompje beestje

Je eigen sims


Het build-systeem om je eigen sim te maken is volledig op de schop gegaan. De versie die we te zien kregen was volgens EA nog niet af, maar de mogelijkheden waren enorm toegenomen. Elk klein detail van de sim is aan te passen, met als uitzondering de kapsels. Neusvleugels, ooghoeken, oren tot de high lights in het haar zijn precies in te stellen, waardoor het met enige inzet geen probleem moet zijn om jezelf waarheidsgetrouw na te maken.


Traits


Als je jezelf helemaal hebt nagemaakt wil je natuurlijk wel graag dat de sim zich ook gedraagt zoals jij dat doet. Deze mogelijkheid krijg je in de vorm van zogenaamde Traits. Traits zijn persoonlijke eigenschappen van je sim die het doen en laten beïnvloeden. Er zijn ongeveer 70 eigenschappen om uit te kiezen, en iedere sim kan er 5 toegewezen krijgen. Kies jij voor een romantische idealist? Of wil je liever een genie met een heleboel lef? De keuze is helemaal aan jou, waardoor je echt unieke sims kunt ontwikkelen. Dit is erg goed voor de afwisseling in het spel. Elke sim zal zijn eigen aanpak nodig hebben.


Lifetime Wishes


Afhankelijk van welke persoonlijek eigenschappen jij je sim hebt gegeven krijg je de keuze uit een stuk of 6 lifetime wishes. Dit is het ultieme goal voor je sim in zijn/haar leven. Deze bestaan bijvoorbeeld uit het zwemmen in geld, over een date gehad hebben met een x aantal sims. Wanneer je deze lifetime wish haalt, krijg een lading aan Lifetime Happiness Points waarmee je, Achievement Traits kunt kopen. Deze items kunnen bestaan uit onder andere een stalen blaas, waardoor je nooit meer naar de wc hoeft, of een Mood modifier. Dit apparaatje geeft je de mogelijkheid om de stemming van een andere sim te veranderen, waardoor deze ineens gelukkig is, of misschien wel boos en somber. Je hebt de keuze uit 20 Achievement Traits. De een duurder dan de ander.

Carrière keuzes


Ook in deel drie moeten de sims natuurlijk een baan hebben om geld in het laatje te brengen. Veel nieuwe banen zijn er niet, maar er is veel verschil gemaakt in de wegen je sims moeten afleggen voor die baan. Zo zullen de uiteindelijke beloningen voor het bereiken van de top van grote invloed zijn op de rest van zijn/haar leven. In de natuurkundige bedrijfsladder bijvoorbeeld, krijg je in de hoogste functie de beschikking over een apparaat om op zo’n beetje alle voorwerpen in het spel een test uit te voeren, waardoor de functionaliteit volledig om kan slaan. Of in de fik kan vliegen, want tests gaan natuurlijk ook vaak fout.