3min Devices

Review: Need for Speed: Undercover

Gameplay deel 2 en audio

Gameplay II


Ook op het gebied van AI laat Need for Speed Undercover in mijn ogen steken vallen. Zoals vermeld is de moeilijkheidsgraad aan het begin dramatisch eenvoudig te noemen. De eerste race won ik met 40 seconden voorsprong en op een race van ongeveer 2:30 minuten is dat redelijk veel. EA had beloofd dat de politie in dit deel beter zou anticiperen op het gedrag van de bestuurders, waardoor het lastiger zou worden om te ontsnappen aan de politie. Niets is echter minder waar. Geef een beetje gas en je bent ze kwijt.

Ook de uit Most Wanted bekende obstakels zijn een doorn in het oog. De animaties zijn wel oké, maar het effect is slecht. Politieauto’s die al lang en breed voorbij zijn worden op miraculeuze wijze getroffen door vallend puin. De auto’s op afstand lijken geschrokken te reageren, want die stoppen plotseling ook met bewegen. De mogelijkheid om je auto te finetunen is ook weer aanwezig. In welke mate je dit kunt doen hangt af van de hoeveelheid races die je "gedomineerd" hebt. Dit houdt in dat je een race is een bepaalde tijd moet voltooien, of een bepaalde score moet halen voordat je van de politie af bent. Deze vereisten liggen echter zo laag, dat je die kinderlijk eenvoudig kunt binnenhalen.

Review: Need for Speed: Undercover

Beloningen


Hoe langer je het spel speelt, hoe meer auto’s er beschikbaar zijn om als scheurijzer te gebruiken en hoe meer mogelijkheden er ontstaan om je auto nog sneller te maken. Dit gebeurt echter op een matige manier. Rij tien races en je kunt je auto aanpassen en na nog tien races kun je nieuwe auto’s kopen. Niet de allersnelste, maar wanneer je even doorspaart voor bijvoorbeeld die snelle Toyota Supra, dan ben je de komende 50 races van welke vorm van upgrades dan ook af, doordat de moeilijkheidsgraad zo laag ligt. Zoals gezegd kun je aan de hand van gedomineerde races je auto steeds beter finetunen.

De moeite die je hier in stopt, heeft echt effect op hoe de auto rijdt. Hier stel je in of je meer snelheid wilt, of liever sneller optrekt. Wil je sneller op de rechte stukken, of liever meer snelheid in de bochten, het is allemaal in te stellen. Het gaat niet zo diep als bij bijvoorbeeld GRID, maar voor de tuners onder ons een leuke toevoeging.

Audio


Gelukkig weet EA hier wel pluspunten te scoren. Het geluid van de auto’s klinkt goed. Op sommige moment zette ik al het geluid uit, behalve dat van de motor. Het idee dat je met een snelle racer te maken had kwam dan ook voornamelijk door het geluid. Wanneer je upgrades aan je auto toevoegt, veranderd geleidelijk aan ook het geluid van je auto. Tijdens achtervolgingen krijg je met de bekende politiecommunicatie te maken, waar in mijn ogen niets vernieuwend bij aanwezig is. Dit neemt niet weg dat het goed werkt en het in je voordeel werkt wanneer je hier aandachtig naar luistert.

Review: Need for Speed: Undercover
Bron:Techzine Redactie