, ,

Exporteren en voorbeeld

Exporteren

Als je project dan uiteindelijk af is, moet je er natuurlijk ergens mee naartoe. Daarvoor zijn in het programma vrij veel verschillende opties. Ten eerste kun je het project exporteren naar een dvd, waarbij meteen ook menuutje wordt aangemaakt. Ik slaagde er echter niet in om twee projecten op dvd te krijgen en daar laat Magix opnieuw een kans liggen. Zeker als je weet dat het branden vlekkeloos verloopt. Daarnaast kun je het filmpje natuurlijk gewoon als filmbestand opslaan, hetzij in MPG-formaat, danwel in WMV-formaat. Dat gaat gewoon goed. Daarnaast kun je ook je project uploaden op het internet: op YouTube of Magix’ eigen online album. Ook die beide opties werken naar behoren. Ten slotte kun je het project ook archiveren op dvd of op je harde schijf. Ook hier hoor je mij niet klagen. Over het algemeen heeft Magix dus ook hier goed werk afgeleverd.

Voorbeeld

Een videopakket reviewen kan natuurlijk niet zonder zelf aan de slag te gaan met wat materiaal. Ik gebruik het filmpje ook meteen om enkele van de mogelijkheden van het pakket te illustreren. Ik importeerde een heleboel afbeeldingen, die in elkaar overgaan met allerlei verschillende, willekeurig gekozen effecten. Daarnaast importeerde ik ook een stukje video, waaruit ik een fragment isoleerde. Hier regelde ik ook het geluid van het filmpje zo dat de achtergrondmuziek kan doorspelen, zonder dat het geluid van het getik op het scherm verloren gaat. De hele voorstelling wordt ondersteund door een beetje muziek en het filmpje wordt ingeleid door een titel. Daarnaast is in dit filmpje wel duidelijk te zien wat de effecten doen met mijn high-res afbeeldingen en daar ben ik dan weer iets minder gelukkig mee. Het eindresultaat is een promofilmpje voor Techzine dat je hieronder (HD-versie) vindt.