1 min

Tags in dit artikel

, ,

Conclusie

Red Faction: Guerilla biedt dankzij de GEO-MOD 2.0-engine een grotere vrijheid dan veel andere games. Je kunt namelijk zelf bepalen of je voorzichtig te werk gaat of alles sloopt. Het verhaal van de game is aardig, maar had wat beter uitgewerkt kunnen worden door meer gebruik te maken van cutscenes.

Het slopen van gebouwen is zeer goed uitgewerkt en dankzij de GEO-MOD 2.0-engine ook realistisch. Het slopen lijkt hierdoor echt veel realistischer, de stukken vliegen je letterlijk om de oren. De moeilijkheidsgraad is ook goed ingesteld, je kunt er voor kiezen om het echt makkelijk te hebben met casual of lekker moeilijk op insane. Wat mij betreft ligt de nadruk echter iets teveel op het slopen en minder op het schieten, in de vorige delen was dit belangrijker. De AI schiet hier en daar wat te kort, zo schoot ik bijvoorbeeld op een vijand die vervolgens weer in zijn auto dook en vervolgens gewoon bleef zitten.

Red Faction: Guerilla is dan ook een game voor iemand die er van houdt om redelijk overdreven te slopen, met hier en daar een schijngevecht. Als je niet van slopen houd, raad ik je de game niet aan in ieder geval.
8.0
  • GEO-MOD 2.0;
  • eigen manier van spelen kunnen kiezen;
  • slopen is realistisch.
  • weinig schieten in het offline gedeelte;
  • vijanden mochten wat slimmer zijn;
  • verhaal had wat meer mogen worden uitgediept.

Table of contents