, , ,

De tests

Ik heb natuurlijk de speakerset tot het uiterste getest, en of ik nu een spel speelde, een dvd’tje bekeek of ik luisterde naar mijn muziek collectie, het maakte niets uit alles was perfect! Ik heb geen zuchtje ruis of storing kunnen horen. De Inspire 6.1 6700 heb ik getest met een “Creative Soundblaster Live! Platinum 5.1” (geluidskaart)

Als eerste heb ik eens wat spellen ermee gespeeld, zoals onder andere soldier of fortune II. De bas was ingesteld op de helft van zijn vermogen, en het volume knopje stond maar net open. Toen eenmaal het spel was opgestart viel mijn mond open van verbazing! Wat een geluid komt eruit die speakers! Echt, dit moet je gewoon hebben gehoord. Je hoort precies waar de vijand zit, of het nu van voren is of links van achteren, je hoort echt precies waar de vijand je nadert of aanvalt. Mocht er een granaat of bom bij je voeten ontploffen zoek dan alvast maar dekking, want de bas die dan tevoorschijn komt willen je buren zeker niet horen :) Ook de EAX geluiden klinken prachtig, of je nu in een grot zit en je de echo’s hoort van druppende stalagmieten of dat je in een container staat waar het geluid heel blikkerig hoort, alles laat deze speakerset prima weerklinken.

Hierna heb ik eens een DVD film laten spelen, ook hier zijn de geluiden prima in orde. De AC3 en de Dolby Digital surround EX-weergaven laat hij prima weerklinken. Het is net alsof je in een klein thuis bioscoopje zit. Zodra er actie in een film begint hoor je de bas op komen en de muziek gaat harder, mocht er een helikopter of een auto voorbij komen hoor je precies waar hij vandaan komt en waar hij naartoe gaat. (Behalve als je natuurlijk Divx’jes bekijkt;)) Zoals ik al zei gewoon een klein thuis bioscoopje, beter kan ik het niet omschrijven! Mocht je het echt helemaal te gek willen maken koop dan een Audigy 2 kaart voor alle future’s en luister genot!

Als laatste heb ik eens een leuk trance/dance cd’tje in mijn cd-rom gestopt om vervolgens eens de bas en het geluid flink open te zetten! En ik moet zeggen dat er een behoorlijk geluidje uitkomt. Één waarschuwing voor de mensen die leuke buren hebben: zet de bas niet vol open want voor je het weet zijn je buren plots minder leuk :P Of het nu gaat om een .MP3, .WAV, of een gewoon muziek cd’tje, bij allemaal scoort de speakerset uitermate goed.