1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Digitale transformatie krijgt binnen veel organisaties prioriteit. Het maakt real-time inzichten en flexibiliteit mogelijk, waarmee je klanten beter van dienst kan zijn op de momenten die ertoe doen. Maar heeft je bedrijf ook de middelen om real-time besluiten te ondersteunen?

Real-time beslissingen worden meestal genomen op basis van data uit meerdere bronnen. Deze gegevens worden snel geëxtraheerd en verwerkt met behulp van datamodellen. De beslissingen leiden tot onmiddellijke acties die bijvoorbeeld een verkoop kunnen redden of van een negatieve klantervaring een positieve kunnen maken. Enkele voorbeelden:

  • Het leveren van contextuele informatie wanneer een bepaalde drempelwaarde wordt bereikt (bijvoorbeeld het aanbieden van een kortingsbon wanneer het aantal items in een winkelwagentje een bepaalde waarde bereikt).
  • Het activeren van een telefoontje van de klantenservice wanneer het aantal mislukte inlogpogingen een bepaalde limiet overschrijdt.

Door het combineren en analyseren van gefragmenteerde data (zoals de huidige voorraad, historische boekingsvraag, personeelscapaciteit en winkelverkeerspatronen), kunnen real-time beslissingstools ook aanbevelingen doen over de beste tijden voor klanten om hun aankopen op te halen. Deze informatie kan worden aangepast en geleverd aan klanten op het moment dat ze hun bestelling plaatsen.

Steeds meer organisaties maken gebruik van AI-tools en geavanceerde statistische modellen om een grotere verscheidenheid en complexiteit van data te analyseren. In samenwerking met SAS bieden we een whitepaper aan, om meer te ontdekken over het in real-time nemen van de juiste beslissingen.