Agentic AI – waarbij mensen en agents samenwerken – kan organisaties een voorsprong opleveren, door het verbeteren van klanttevredenheid, omzetgroei, een hogere productiviteit en de schaalbaarheid van het personeelsbestand. In de komende 18 – 24 maanden zullen leidinggevenden die strategisch prioriteit geven aan use cases met hoge impact, het volledige potentieel van AI benutten.
Succes hangt af van het goed afstemmen van organisatiedoelen met technologie roadmaps, het instellen van een sterk governance beleid, en het omarmen van een human + agent model.
IDC heeft in deze InfoBrief – samen met Salesforce – op een rij gezet hoe C-suite leiders Agentic AI effectief kunnen inzetten voor de groei van hun organisatie.
Wat komt aan bod?
- Inzichten van C-suite leiders over de AI transformatie van hun organisatie.
- Praktische aanbevelingen voor CIO’s, CTO’s en technologieleiders, CMO’s, CRO’s, Customer Service Managers en CEO’s voor het starten van AI-initiatieven.
- 6 aanbevolen Use Cases per bedrijfsonderdeel die waarde toevoegen: Van real-time klantpersonalisatie tot intelligente IT-servicedesk.
- Leer hoe CIO’s, CTO’s en technologieleiders AI adoptie kunnen orkestreren door use cases af te stemmen met de bedrijfsstrategie, cross-functionele samenwerking te stimuleren en IT-operaties te optimaliseren met Agentic workflows, en door goede governance in te stellen.
Download IDC’s infobrief The Impact of AI: Augmenting the Workforce for a New Era of Growth. A C-Suite Guide to Successfully Transforming Business voor meer informatie.