1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Een onderzoek van NewRulez toont aan dat MSN Messenger steeds minder populair wordt onder jongeren. Jongeren MSN’en dagelijks zo’n tien procent minder dan vorig jaar terwijl men wel drie kwartier langer op internet zit.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de populariteit van de tv daalt. Verassend is ook dat familiezenders als RTL4 en Net5 vaker bekeken worden door jongeren dan MTV of TMF. Tevens wordt er gemiddeld drie uur en achttien minuten tv gekeken, waarvan slechts één uur en 54 minuten actief gekeken wordt. De overige tijd staat de tv aan zonder dat ernaar gekeken wordt.

Waar vorig jaar nog 81 procent van de jongeren dagelijks gebruik maakte van MSN Messenger, is dat nu nog maar 72 procent. MSN Messenger behoudt zijn eerste plaats nog wel in het rijtje van populairste activiteiten op het internet. Surfen, gericht browsen en e-mailen zijn de volgende in dat rijtje.

Emerce, die het onderzoek in handen heeft, meldt, "Het dagelijks bekijken van filmpjes stijgt met 9 procent, van 23 procent naar 32 procent. Jongeren kijken dagelijks bijna anderhalf keer zo veel naar online filmpjes als in september 2006 het geval was. Ook het dagelijks bekijken van nieuwssites stijgt, en wel met 5 procent, van 33 procent naar 38 procent."