1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Vanaf vorige week vrijdag, 12 maart, kun je als inwoner van de Verenigde Staten de iPad pre-orderen. Vandaag, drie dagen later, komen de eerste berichten binnen over het aantal verkopen en hoe deze verdeeld zijn over de verschillende modellen.

Zo schat Investor Village in dat op de eerste dag maar liefst 120.000 iPads besteld zijn. Verder blijkt dat de meeste mensen (69%) voor de WiFi-only versie van Apple’s iPad gaan, waarvan de eerste leveringen op 3 april van start gaan. Qua capaciteit zijn de bestellingen gelijk verdeeld. Meer dan 33% van de tijd valt de keuze voor het 16 GB-model, hetzelfde geldt voor de 64 GB-variant. De 32 GB-variant neemt de overige 32% op zich.

"Apple is in staat geweest meer dan $75 miljoen aan inkomsten te genereren in slechts één dag, ondanks het feit dat 99,9% van de klanten het product niet aangeraakt, noch ‘in persoon’ gezien hebben", aldus Victor Castroll, analist bij Valcent Financial Group. "Hou in het achterhoofd dat de leveringen pas over drie weken beginnen, de eerste cijfers zijn verbazingwekkend, maar dat heb je nu eenmaal met een grote groep loyale ‘volgelingen’".