ServiceNow: “De digitale workflow-revolutie is nog maar net begonnen”

Abonneer je gratis op Techzine!

De Knowledge 2020 Digital Experience van ServiceNow is ten einde. Tijdens het digitale evenement stond de cruciale rol van workflows om te kunnen voldoen een steeds toenemende vraag naar snelheid binnen grote organisaties centraal. Volgens CEO Bill McDermott bevinden we ons op dit moment dan ook middenin een workflow-revolutie.

Tijdens zijn keynote ging McDermott in op de impact van ServiceNow op elk onderdeel van de organisatie – van werknemerservaring tot de klantenservice en van HR tot financiën. Elk van deze onderdelen is gebaat bij meer snelheid, productiviteit en innovatie. Samen met Chief Product Officer CJ Desai en VP en Global Head of Design Amy Lokey, gaf McDermott een mooi inzicht in de manier waarop digitale workflows op dit moment al de beste ervaringen realiseren voor de meest innovatieve bedrijven wereldwijd.

Tijdens de keynote werden ook een aantal Europese klanten uitgelicht om te laten zien hoe ServiceNow voldoet aan hun eisen ten aanzien van snelheid, productiviteit en innovatie.

Zo heeft bijvoorbeeld Danske Bank het aantal incidenten teruggedrongen met 93% en de productiviteit met factor zes verbeterd sinds de standaardisatie van IT-processen op het Now Platform. McDermott sprak daarnaast over de manier waarop Saab nieuwe consumentachtige werknemerservaringen heeft gecreëerd, waardoor er meer dan 12.000 uur werd terugverdiend voor het bedrijf.

Disney+

Ook ging McDermott tijdens zijn keynote in gesprek met Dan Schmitt, Vice President en CEO van Disney Streaming Services. Zij spraken over de manier waarop Disney+ gebruikmaakt van ServiceNow. Binnen enkele maanden na de lancering heeft de nieuwe Disney+-dienst meer dan 50 miljoen klanten, waardoor de noodzaak voor een robuust klantcenter ontstond. Dit verhaal gaf een goed beeld van de flexibiliteit van het ServiceNow-platform.

Door gebruik te maken van de Customer Service Management-oplossing van ServiceNow ondersteunt het Disney+ Customer Help Center nu dagelijks 200.000 interacties en 500.000 bezoeken. Binnen vijf maanden was het systeem live.

Ook sprak McDermott tijdens zijn keynote over de manier waarop ServiceNow omgaat met de COVID-19-crisis. Niet alleen met betrekking tot de emergency-response tools die het bedrijf ontwikkeld heeft of de ondersteuning die wordt geboden aan klanten. Door vrijwel direct om te schakelen naar een ‘werk-vanaf-iedere-locatie’-bedrijf en snel apps en dashboards te ontwikkelen om klanten te ondersteunen, heeft ServiceNow laten zien hoe snel bedrijven in theorie kunnen bewegen. Ondanks de impact van de COVID-19-pandemie, heeft het laten zien waar bedrijven in de toekomst mogelijk naartoe willen.

De toekomst

Opeens blijkt dat beslissingen snel genomen kunnen worden. De workflow-revolutie zal versnellen wanneer bedrijven hun bedrijfsmodellen opnieuw gaan inrichten en innoveren met behulp van ServiceNow. De combinatie van klanten, partners en personeel van ServiceNow zorgt nu al voor indrukwekkende dingen – zoals Knowledge 2020 heeft laten zien.

We staan aan de vooravond van een tijd waarin bedrijven worden aangespoord om grotere ambities na te streven en sneller te veranderen. De workflow-revolutie is pas net begonnen.

Dit bericht is tot stand gekomen in samenwerking met ServiceNow.