3min

Tags in dit artikel

, ,

Met de snelle en niet te stoppen opmars van de smartphone ligt het voor de hand om te denken dat dit de opvolger is van DECT-telefonie. Moet u nog steeds investeren in on-premise telefonie als vrijwel alle medewerkers rondlopen met een smartphone die inspeelt op al hun communicatiewensen? Een goeie vraag. Iedereen heeft een smartphone en dat heeft de zakelijke communicatie enorm beïnvloed. De smartphone zal echter niet al onze communicatie-uitdagingen oplossen. DECT-telefonie heeft nog steeds aanzienlijke voordelen ten opzichte van de smartphone.

Kostenaspect

Allereerst is er het kostenaspect. DECT-telefonie is over het algemeen minder kostbaar dan het gebruik van smartphones. Smartphones zijn consumentenproducten en niet gericht op gebruik in veeleisende omgevingen. Zij zijn vatbaarder voor externe invloeden die hun prestaties kunnen belemmeren. Daarnaast zijn ze in het algemeen duur in aanschaf. Zakelijke DECT-telefoons zijn qua design veel duurzamer en fabrikanten, zoals Gigaset pro, bieden robuuste versies die voldoen aan de eisen van specifieke industrieën.

Dekking

Vervolgens moeten we kijken naar dekking. In veel kantoorgebouwen, fabrieken en magazijnen hebben smartphones geen optimale ontvangst door interferentie van dikke betonnen muren of metaalcomponenten. Bij het inzetten van DECT is het gemakkelijk om rekening te houden met deze beperkingen en een oplossing te creëren die een optimale dekking biedt in elke hoek van het bedrijf. Dat betekent: geen afgebroken gesprekken door een slechte ontvangst en geen gebrek aan dekking in bepaalde delen van het gebouw.

Diensten

Een derde aspect is diensten. Er zijn veel sectoren die de efficiëntie kunnen verhogen als ze de juiste diensten aan hun werknemers leveren. Neem bijvoorbeeld de horeca. Met de juiste hulpmiddelen kan het personeel efficiënt en effectief werken. Met een DECT-telefoniesysteem zijn op maat te maken diensten eenvoudig te ontwikkelen en intern te gebruiken. Zo kan een hotel bijvoorbeeld de interne dienstverlening aan gasten ondersteunen met telefonie en ook de prestaties van de medewerkers volgen zonder extra kosten van een smartphone.

Kwaliteit

Het volgende aspect is kwaliteit. Bepaalde DECT-telefoons bieden High Definition Sound Performance ™ (HDSP ™), ook bekend als HD-voice. Deze innovatie biedt hoogwaardige geluidskwaliteit die twee keer zo duidelijk als bij gewone systemen. Dit betekent meer gebruiksgemak en dus meer productiviteit – ongeacht of medewerkers een verkoopgesprek voeren of vergaderen met collega´s. Aansluitend op de geluidskwaliteit is er het batterijverbruik. DECT-telefoons gaan een hele werkdag mee zonder op te laden. Sterker nog: een medewerker kan de hele dag bellen zonder opladen.

Eenvoudige implementatie

Het vijfde en laatste aspect is de eenvoudige implementatie in een zakelijke omgeving. DECT-telefoniesystemen zijn zeer eenvoudig te installeren, configureren, wijzigen en gebruiken. Onafhankelijk van een on-premise of cloudimplementatie is een nieuwe omgeving heel gemakkelijk in te richten. Dit is onafhankelijk van derden, zoals mobiele operators, mogelijk. Al met al biedt deze aanpak de flexibiliteit die bedrijven vandaag de dag nodig hebben als het gaat om zakelijke communicatie. Het gaat uiteindelijk om keuzevrijheid en gebruiksgemak.

De conclusie is: DECT concurreert volop met de smartphone, omdat deze technologie de kwaliteit en robuustheid biedt die in de zakelijke communicatie wordt vereist.

Deze ingezonden bijdrage is afkomstig van Gigaset Pro. Via deze link kun je nog wat meer informatie vinden over de DECT-telefonie van het bedrijf.