Office 365 Admin Center

Na het succesvol configureren van Office 365 is je domeinnaam geconfigureerd en heb je enkele gebruikers aangemaakt, maar voor veel bedrijven zal de configuratie hiermee nog niet zijn afgerond. Op deze pagina leggen we in het kort een paar zaken uit waar je in onze optiek rekening mee moet houden en waar we op de volgende pagina’s nog even wat dieper op ingaan. De meeste zaken zijn nu wel gericht op het configureren van e-mail en het installeren van Office. Office 365 biedt echter nog veel meer mogelijkheden, bijvoorbeeld Microsoft Teams en Sharepoint Online, zeer zeker ook interessant maar dat bewaren we voor een ander artikel. De focus in de rest van het artikel ligt op:
  • Configureren van gedeelde mailboxen;
  • Aanmaken van aliassen bij gebruikers om spelfouten af te vangen;
  • Het aanmaken van een doorstuur-mailadres;
  • Het aanmaken van een distributie-mailadres;
  • Delen van agenda’s en mailboxen;
  • Het installeren en configureren van Office en Outlook;
Uiteindelijk is het doel om te migreren naar Office 365 en alles met betrekking tot e-mail zo goed mogelijk geconfigureerd te hebben. Op de volgende pagina gaan we in op het opzetten van een gedeelde mailbox, voor bijvoorbeeld info@bedrijfsnaam.nl of sales@bedrijfsnaam.nl.