AOL heeft aanpassingen gedaan aan de mobiele zoekmachine van het bedrijf met als doel om een groter marktaandeel te krijgen. Aangezien mensen de laatste tijd vaak dingen opzoeken via de iPhone wil het bedrijf haar zoekmachine gaan optimaliseren voor het speeltje van Apple.
Om er voor te zorgen dat de zoekmachine beter gericht is op de iPhone heeft AOL de "Mobile Search for iPhone" opnieuw ontworpen om het gebruikers van de iPhone makkelijker te maken om er mee om te gaan. Zo zijn er bijvoorbeeld aanpassingen gedaan aan de AJAX-technologie van de website, waardoor de communicatie tussen de Safari-browser en de multitouch-technieken beter moet verlopen.
De AOL Mobile Search for iPhone is nog niet helemaal klaar. De zoekmachine bevindt zich momenteel nog in een betafase die overigens publiekelijk is. De zoekresultaten komen op dit moment ook nog niet van AOL zelf, want deze worden vanaf Google, de concurrent van AOL, doorgezonden naar de zoekmachine van AOL.
AOL is niet de enige die een zoekmachine maakt die gericht is op de iPhone. Ook de twee concurrenten, Ask.com en Yahoo, hebben speciale zoekmachines gebouwd die ook gericht zijn op de iPhone. Microsoft maakt geen speciale zoekmachine die gericht is op de iPhone, want het bedrijf kiest ervoor om haar Live Search Mobile alleen toe te passen op de BlackBerry en Windows Mobile-apparaten.