1 min

De Nederlandse headless webwinkelspeler Instant Commerce heeft in een pre-seed investeringsronde 2 miljoen euro opgehaald. Met het bedrag wil de no-code startup het team uitbreiden en meer bekendheid in Europa verkrijgen.

Instant Commerce uit Amsterdam richt zich vooral op het implementeren van headless-technologie voor webwinkels. Bij headless-technologie is de backend-omgeving losgekoppeld van de frontend-omgeving, de omgeving die klanten gebruiken en te zien krijgen. Hierdoor kunnen websites en de content makkelijker worden aangepast en geschikt gemaakt voor meerdere kanalen, zonder dat klanten er iets van merken. Dit moet de klantenervaring en conversie verbeteren.

No-code platform

Het no-code platform dat Instant Commerce voor webwinkels heeft ontwikkeld, maakt het voor bedrijven mogelijk met headless-technologie razendsnel webwinkelomgevingen te bouwen en live te gaan. Deze webwinkelomgevingen werken naadloos samen met de Shopify-backendomgeving, de nieuwe standaard voor webwinkels.

Daarnaast integreert het platform de webwinkels naadloos met andere headless-tools, zoals het CMS StoryBlok en e-commercetechnologie als Algolia, Klaviyo en Gorgias.

Investeerders

De pre-seed investeringsronde in Instant Commerce werd geleid door de private investeerder firstminute capital. Andere investeerders waren de oprichters van Storyblok, Wandera, Snyk en Supercell. De investering van 2 miljoen euro wil Instant Commerce gebruiken voor het werven van meer personeel en meer marketing in Europa.