Abonneer je gratis op Techzine!

Uit de voorlopige cijfers van IT-beveiligingsspecialist Kaspersky blijkt dat de winst in 2008 vrij fors is. De doelen, die in de begroting begin dit jaar vastgelegd werden, zijn ruimschoots overtroffen, zo concludeert het bedrijf.

Meer dan drieduizend bedrijven en driehonderdduizend consumenten maken gebruik van de anti-malware-oplossingen van Kaspersky, hiermee realiseert het bedrijf een groei van vijftig procent. Kaspersky zegt dat het steeds meer voet aan wal zet en ze haar concurrentiepositie per jaar verbeterd. Het aantal werkplekken op de afdelingen Sales, Marketing en Customer Care is in de organisatie het afgelopen jaar met circa dertig procent gestegen, naar 32 medewerkers.

Kaspersky wil in 2009 verder gaan groeien, zowel qua omzet als in marktaandeel, zo maakt het bedrijf bekend. In vergelijking met andere consumentenoplossingen voor malware staat het bedrijf tweede, op de zakelijke markt gedeeld vierde. Kaspersky heeft om de eerste plaats in de consumentenmarkt te bereiken twee nieuwe producten aan haar portfolio toegevoegd, de total-security- en de Small Office Security-variant. In de zakelijke markt wil Kaspersky gaan stijgen door meer met technieken als cloud-computing en SaaS (Software-as-a-Service) te doen.

Managing Director Dick Gehéniau van Kaspersky Lab Benelux is ervan overtuigd dat zijn organisatie deze doelstellingen gaat halen: "De professionalisering van onze organisatie en de versterking van onze marketing- en (after)salesactiviteiten stellen ons in staat in de toekomst nog gestructureerder te werken en onze klanten en partners nog beter en efficiënter van dienst te zijn. Dat moet vruchten afwerpen."