De nieuwe tablet van Research in Motion weet geen potten te breken in reviewland en lijkt volgens vele op een haastklus. Jim Balsillie, CEO van RIM, noemt de reviews echter oneerlijk en vind de vergelijking met de iPad nogal onterecht. De Playbook zou een andere doelgroep als de iPad hebben.

In zo ongeveer alle reviews van de Playbook valt er weinig goeds te melden over de nieuwe tablet van Research in Motion. De tablet zou overduidelijk zijn ontwikkeld om zo snel mogelijk op de markt te komen. Daarnaast ontbreken er onmisbare applicaties en zou het ontbreken van een 3G connectiviteit ook een groot gemis zijn. Nu moet er, bij het ontbreken van een WiFi accesspoint, een BlackBerry aan de tablet moeten worden gekoppeld.

Balsillie vind dit echter oneerlijk. "60 miljoen gebruikers kunnen zonder problemen hun telefoon koppelen aan hun Playbook. De doelgroep bestaat uit mensen die een veilige uitbreiding willen op hun BlackBerry." De CEO laat weten dat er op zeer korte termijn een emaildienst beschikbaar zal komen. Mogelijk zal deze worden aangekondigd op de jaarlijkse BlackBerry World conferentie.