1 min

Niet Samsung, niet Sony, niet Microsoft maar Apple is het meest geliefde elektronicamerk onder jongeren tot 24 jaar. Samen met Oreo’s, Sprite en Cheerio’s is Apple het populairst in deze leeftijdscategorie.

Dat is gebleken uit onderzoek van Harris Interactive. Het onderzoeksbureau hield een peiling onder 5077 Amerikaanse jongeren van 8 tot 24 jaar. De onderzoekers vroegen hen naar hun favoriete drankjes, koekjes, computer consoles, sociale media en elektronicaproduct.

Daarbij komt Apple als meest populaire computermerk uit de test. Niet alleen in deze categorie scoort Apple als beste: ook in de categorieën tablets en mobiele telefoons kwam Apple als beste uit de bus. Jongeren tot 24 beschouwen de iPad en iPhone als meest populaire tablet en smartphone van dit moment.

"Dit is zeer goed nieuws voor Apple", zegt Jeni Lee Chapman van Harris Interactive. "Het geeft aan dat Apple een sterke merknaam heeft opgebouwd, zowel onder haar huidige als toekomstige klanten."

Uit eerder onderzoek van CoolBrands bleek ook al dat Apple een populair en geliefd merk is het Verenigd Koninkrijk. Hoewel Aston Martin bij de Britten het meest geliefde merk is, mag Apple zeer tevreden zijn met een tweede plaats. Dit is overigens niet zo verwonderlijk: de sportieve bolide komt immers van eigen bodem en wordt wereldwijd goed verkocht.