1 min

Google heeft besloten om de Android Market om te dopen tot Google Play. De zoekgigant is tot deze keuze gekomen doordat het bedrijf intussen veel meer content voor Android aanbiedt dan alleen applicaties. Inmiddels waren er namelijk ook applicaties waarmee bijvoorbeeld e-books, muziek en video’s aan werden geboden.

Met de komst van Google Play wil Google duidelijk maken dat het bedrijf niet alleen applicaties aanbiedt, maar dat de overige content net zo goed centraal staat. In plaats van allerlei losse applicaties voor de verschillende content wordt alles alleen via Google Play aangeboden, wat voor de consument een stuk eenvoudiger zal zijn om te bevatten. Voor Nederlanders verandert er overigens weinig; wij konden alleen applicaties verkrijgen via de Android Market en dat blijft voorlopig ook zo. Wanneer ook wij kunnen genieten van de overige content is onduidelijk.

Voor alle gebruikers met minimaal Android 2.2 zal Google Play beschikbaar worden gesteld. De huidige Market-app zal worden vervangen voor deze applicatie. Google Play zal ten opzichte van de Android Market vooralsnog geen functionele verbeteringen bieden, het gaat simpelweg om een rebranding van de applicatie en een samenvoeging van de verschillende applicaties.