2min

T-Mobile heeft het afgelopen jaar een half miljoen klanten verloren maar wist toch meer winst te boeken. De winst kwam uit op 630 miljoen euro, een jaar eerder kwam T-Mobile uit op een winst van 495 miljoen euro. De klanten die het bedrijf verloor zijn voornamelijk prepaid-klanten of onderdeel van de provider Simpel.

T-Mobile laat in een verklaring weten dat het minder de aandacht legt op prepaid en dat dat nu ook terug te zien is in de cijfers. In totaal verloor het bedrijf in 2014 zo’n 260.000 prepaid-klanten tegen 55.000 met een abonnement. Daarnaast verkocht T-Mobile vorig jaar de virtuele telecomprovider Simpel aan het management van dat bedrijf en externe geldschieters. Hierdoor verloor het bedrijf nog eens 226.000 klanten. Alles bij elkaar komt de teller dan op 541.000 gebruikers die niet langer klant zijn bij T-Mobile.

T-Mobile weet ondanks de forse daling in het aantal klanten toch meer winst te boeken. De strategie van het bedrijf om zich alleen nog te richten op de merken T-Mobile en Ben lijkt zijn vruchten dus af te werpen. T-Mobile verzorgde ook het virtuele merk MTV Mobile, maar ook daar is inmiddels de stekker uitgetrokken.

T-Mobile heeft op dit moment nog 3,9 miljoen klanten over, hoeveel er daarvan klant zijn bij T-Mobile en hoeveel bij Ben maakt het bedrijf niet bekend. Wel wilde het bedrijf kwijt dat de omzet het afgelopen jaar is gedaald van 1,7 miljard euro naar 1,5 miljard euro. De daling van de omzet kwam mede doordat klanten minder bellen, sms’en en data verbruiken buiten de bundel. De winst ging wel omhoog van 495 miljoen naar 630 miljoen euro.