1 min

De CEO van Salesforce, Marc Benioff, heeft bekendgemaakt dat Salesforce ook in de race was om LinkedIn over te nemen, het bedrijf heeft zelfs een bod neergelegd bij LinkedIn, maar uiteindelijk was het bod van Microsoft overtuigender. Hoeveel Salesforce bereid was te betalen voor LinkedIn heeft hij niet bekendgemaakt.

Microsoft ging uiteindelijk aan de haal met LinkedIn en legde het astronomische bedrag van 26,2 miljard euro op tafel voor het zakelijke sociale netwerk. Het is voor Microsoft het hoogste bedrag dat het ooit heeft neergelegd voor een overname. Hoeveel Salesforce maximaal wilde betalen is dus onduidelijk, maar het bedrijf stelt dat de overname voornamelijk was ingegeven door de vacaturesectie van LinkedIn, dat is ook het meest winstgevende onderdeel van het bedrijf.

Opmerkelijk is dat Microsoft en Salesforce naar verluidt ook met elkaar in gesprek zijn geweest voor een overname, die gesprekken liepen ongeveer een jaar geleden, maar de bedrijven liepen toen vast op de voorwaarden van de overname. Wel is duidelijk dat Microsoft dan nog veel dieper in de buidel had moeten tasten.