1 min

Tags in dit artikel

,

Monitorenfabrikant NEC-Mitsubishi stapt per januari 2003 bewust de retailmarkt in met speciaal ontwikkelde lcd-beeldschermen. Voorheen richtte NEC-Mitsubishi zich volledig op de zakelijke markt. Om geen afbreuk te doen aan dit imago, zijn er voor consumenten nieuwe modellen ontwikkeld. Op deze manier wordt de professionele markt niet geraakt. De focus op consumenten is ontstaan sinds de fusie met Mitsubishi, toen duidelijk werd dat de instapmodellen voor de zakelijke markt niet interessant genoeg zijn voor de consument. Met de nieuwe modellen en bijbehorende prijsstellingen wordt een groter en breder publiek aangesproken.

Het gaat in eerste instantie om vijftien en zeventien inch modellen, het meest gevraagde formaat door consumenten. Er komen modellen met en zonder multimediafuncties op een vaste voet. De prijzen voor de vijftien inch modellen komen uit op ongeveer 399 euro. Het zeventien inch scherm ligt voor ongeveer 599 euro in de meeste winkels. De monitoren van NEC-Mitsubishi voor de retailmarkt worden gedistribueerd door Ingram Micro, Tech Data, Best’Ware en Copaco.