Ruim 450 dagen na de lancering van de eerste iPad is inmiddels de magische grens van 100.000 applicaties voor de iPad doorbroken. Mede door dit grote aantal applicaties weet Apple de tabletmarkt stevig in handen te houden.

Applicatiewinkels van andere tablets blijven jammer genoeg nog achter met het aantal applicaties dat specifiek bedoeld is voor de tablet. Naast de 100.000 applicaties voor de iPad die inmiddels in de App Store zijn te vinden, kunnen iPad-gebruikers ook nog gebruik maken van iPhone-applicaties. Deze draaien ook op de iPad alleen wordt er bij deze applicaties geen gebruik gemaakt van het volledige scherm.

Waar Apple de grens van 100.000 apps inmiddels heeft doorbroken, heeft Android Honeycomb pas de beschikking over enkele honderden applicaties en blijven andere concurrenten nog veel verder achter. Er lijkt sowieso geen eind te komen aan het succes van de iPad. Zo wordt bijvoorbeeld het tabletverkeer wereldwijd voor 89 procent verzorgd door de iPad. In de Verenigde Staten ligt dit percentage zelfs op 97 procent. Door het grote succes verwacht Apple in het derde kwartaal tot 14 miljoen iPads te verschepen.