1 min

Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe SmartWatch 3 heeft Sony overwogen te kiezen voor een rond touchscreen. Daarvan zag het Japanse bedrijf echter af omdat het meent dat een vierkant scherm een betere gebruikservaring biedt.

De SmartWatch 3 heeft een ‘ouderwets’ vierkant scherm, maar het is niet alsof Sony niet heeft nagedacht over een rond scherm. Dat wordt duidelijk uit een interview dat Calum MacDougall van Sony Mobile met TechRadar heeft gehad. "We voelden in de ontwerptaal dat de keus voor een vierkant scherm de juiste is, zeker voor een smartwatch."

Met een vierkant scherm heeft de ontwerper meer flexibiliteit, wat zeker ook bij de Lifelog-App van Sony van pas komt. Hoewel ronde schermen er wellicht beter uitzien, geloven bedrijven als Sony dus meer in een vierkante display. Dat is ook logisch: ze bieden meer ruimte en dat is zeker op zo’n klein oppervlak niet onhandig. De consument moet zich daarom ook afvragen wat de primaire functie van een smartwatch is: een mode-accessoire of een uitbreiding voor de smartphone.