1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Diverse sociale netwerken worden populairder dan ooit dankzij de economische malaise. Doordat diverse bedrijven mensen de laan uitzetten worden de sociale netwerken steeds populairder, op die manier kan men nog even lobbyen, immers.

Twee voorbeelden van sociale netwerken die haar aantal bezoekers zag stijgen zijn MySpace en LinkedIn, waarbij LinkedIn zich sowieso al meer op de zakenlui richtte. MySpace merkt voornamelijk een groei in haar banensysteem, zo is het aantal bezoekers in deze sectie gestegen naar 160.000 in november vorig jaar. In vergelijking met diezelfde maand, maar dan een jaar eerder is het bijna een verdubbeling. In november 2007 kwamen er 83.500 bezoekers. De gemiddelde tijd die men doorbrengt op die sectie is ook gestegen, van 1 minuut naar 7 minuten.

Maar buiten MySpace deed ook LinkedIn erg goede zaken. Zo is het aantal leden gestegen van 18 miljoen naar 31 miljoen. Dit is ongeveer een kwart meer dan de leiding van dit ‘zakelijke’-netwerk had verwacht. Door de huidige economische-crisis proberen veel sociale netwerk-sites nu te scoren met behulp van een vacatures-systeem. Op die manier kan men de laatste banen ook bekijken op de website zelf en alvast lobbyen bij de opdrachtgever.