1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Zes maanden geleden lanceerde Twitter de #Music-app. Met deze app is het mogelijk om makkelijk muziek te luisteren en delen met je vrienden. Alle nummers waar je vrienden het over hebben worden op een rij gezet om het zo mogelijk te maken om nieuwe muziek te ontdekken.

Volgens verschillende bronnen van AllThingsD die bekend zijn met de situatie, is Twitter serieus aan het overwegen om de #Music-app stop te zetten. De app laat je zien waar je vrienden over tweeten en geeft je direct de mogelijkheid om muzieknummers te kopen via iTunes of te beluisteren via Spotify. Waarom Twitter de #Music-dienst wil stopzetten is niet duidelijk, maar het is denkbaar dat de dienst niet populair genoeg is.

De laatste maanden is Twitter hard bezig om goede banden te krijgen met de entertainmentindustrie. Het sociale medium wil graag niet alleen een microblogplatform zijn, maar ook een mediaplatform. Hierdoor kunnen bedrijven makkelijker advertenties aanbieden aan een specifieke doelgroep. Op dit moment is Facebook nog dominant in de manier waarop gebruikers muziek delen, maar Twitter probeert ook een belangrijke speler te worden op dit vlak.

Behalve dit initiatief is Twitter zich ook gaan concentreren op televisie. Twitter laat nu bijvoorbeeld tv-adverteerders advertenties plaatsen voor de gebruikers van Twitter. Daarnaast heeft Twitter in augustus Trendrr gekocht, dit is een sociaal medium dat zich concentreert op televisie en samenwerkt met grote merken als ABC, MTV, Telemundo en Univision.