Snapchat’s CEO Evan Spiegel heeft gisteren bevestigd dat Snapchat binnenkort advertenties zal gaan tonen. De advertenties worden onderdeel van de Stories-functie en het is volgens Spiegel mogelijk om ze over te slaan.

Het gebruik van Snapchat is gratis, maar om de kosten te dekken moet ook ergens geld vandaan worden gehaald. CEO Evan Spiegel heeft gisteren aangekondigd dat binnenkort advertenties aan Snapchat worden toegevoegd, Spiegel en zijn team vinden dat de reclames "wel cool" zijn.

De reclames worden enkel in de Stories-functie van Snapchat getoond en gebruikers hebben zelf de optie om ze te bekijken of over te slaan. Spiegel benadrukt dat Snapchat veel minder informatie over gebruikers verzamelt dan bijvoorbeeld Facebook of Twitter, er zal daarom ook niet gericht geadverteerd worden.

De manier waarop Spiegel de advertenties beschrijft, doen denken dat de reclames de gebruikservaring niet onderbreken. Waarschijnlijk worden advertenties tussen verhalen in Stories geplaatst, zo kan je bijvoorbeeld denken aan een reclame voor een biermerk in een gezamenlijk Stories-verhaal tijdens een festival.