1 min

Ziggo heeft zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt en daaruit komt naar voren dat het bedrijf opnieuw het totaal aantal klanten zag afnemen. Voornamelijk klanten die telefonie en televisie afnemen hebben besloten om op te stappen. Het aantal mobiele en internetklanten nam wel toe. Het aantal klanten is nu ongeveer gelijk aan het derde kwartaal van 2014.

Ziggo verliest sinds de fusie met UPC elk kwartaal opnieuw een fors aantal klanten. Het afgelopen kwartaal vertrokken er wederom maar liefst 40.000, daarmee zet de negatieve trend door voor het internetbedrijf. Wel wist Ziggo in totaal 8000 nieuwe internetklanten binnen te halen en 10.000 mobiele klanten. Het totaal aantal Ziggo-klanten is nu 9,7 miljoen.

Ziggo ziet echter ook positieve dingen in de kwartaalcijfers, zo nemen steeds meer mensen de Horizon-box af, al 753.000 abonnees hebben zo’n interactieve decoder. Verder neemt volgens Ziggo ook de klanttevredenheid toe, dit zou vooral te danken zijn aan de toevoeging van Ziggo Sport, waardoor klanten nu gratis voetbalwedstrijden en Formule 1 kunnen kijken.

De reden voor klanten om te vertrekken bij Ziggo zal uiteenlopen. Sinds de fusie zijn veel meer mensen gaan klagen over het televisiesignaal van Ziggo, het oude Ziggo-netwerk is geschrapt en het bedrijf is overgestapt op de technologie van UPC, deze lijkt echter minder goed te zijn. Verder blijft Ziggo de prijzen verhogen en daar zijn klanten ook niet blij mee, zo merkte ook Techzine op de Facebook-pagina.