min

Tags in dit artikel

, ,

Met het oog op de Olympische winterspelen van 10 tot 26 februari heeft Heineken een virtuele tocht, die online speelbaar is, gestart. Het doel van deze actie is om aandacht te vestigen op het Holland Heineken House, want op deze plek zullen tijdens de spelen de fans, sporters en pers elkaar ontmoeten.

Vanuit het Holland Heineken House zal verslag worden gedaan van de spelen. "Op televisie wordt vooral verslag gedaan van de huldigingen in het Holland Heineken House, maar er gebeurt veel meer. Daar willen we de mensen in Nederland van op de hoogte stellen," aldus Rogier Vijverberg van bureau Qi. Hij is, samen met het Holland Heineken House, de bedenker van de virtuele race.

Om op de virtuele fiets vooruit te komen steunen deelnemers vragen moeten beantwoorden die binnenkomen via e-mail. Mocht wielrenner de vragen fouten beantwoorden, resulteert dat in het krijgen van een straftijd of een omweg maken op het parkoers. Nadat er ingelogd is op de site van Heineken kan men precies zien waar men zich bevindt. Dit is mogelijk gemaakt door vele foto’s te nemen van de route tussen Amsterdam en Turijn. De fotograaf kwam thuis met 5.000 foto’s.

Het doel van Heineken achter deze actie is vooral het trekken van bezoekers naar de site. Ook via de gouden plakken die in de kratten Heineken zitten en tv reclames hopen ze de aandacht te vestigen op de actie.