2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Uit onderzoek van de product- en prijsvergelijksite KIESKEURIG.nl blijkt dat de meeste consumenten voor het aankomende WK voetbal vooral op zoek zijn naar een nieuwe LCD televisie. De eveneens platte Plasma televisie is een stuk minder populair. Twaalf procent van de respondenten is van plan nog voor het WK een nieuwe LCD TV aan te schaffen, terwijl vier procent voor een Plasmascherm kiest.

Meer dan driekwart (78%) van de ondervraagden geeft aan de WK-wedstrijden thuis te gaan kijken. Een goede televisie is dan natuurlijk onontbeerlijk. Achttien procent heeft al een LCD televisie in zijn bezit en zes procent een Plasma TV. Toch hebben de KIESKEURIG-bezoekers er weinig vertrouwen in dat zij Nederland op hun nieuwe televisie Wereldkampioen zullen zien worden. Maar liefst 79 procent gelooft niet dat Nederland het gaat redden, 21 procent is wél positief over de kansen van Nederland.

Naast een nieuwe televisie doen veel van de respondenten nog diverse andere inkopen speciaal voor het WK. Op de vraag of er nog andere producten zijn die de respondenten gaan aanschaffen of hebben aangeschaft omdat het WK eraan komt, noemden de deelnemers aan het onderzoek uiteenlopende zaken zoals een Sport1 abonnement, een HDTV decoder, tuinversieringen, terraskachels en een partytent. Ook de Braziliaanse vlag en de fatboy zijn in trek. Oranjeversiering, chips, wijn en bitterballen maken het helemaal af.

Het aantal respondenten dat deelgenomen heeft aan het onderzoek is 584. Hiervan was 83 procent man en 17 procent vrouw.