Abonneer je gratis op Techzine!

Het ontvangen van smsberichten met reclame in ruil voor gratis sms’jes wordt steeds populairder. KPN heeft laten weten dat zo’n honderdduizend klanten nu van deze dienst gebruik maken.

KPN biedt klanten de mogelijkheid om commerciële sms’jes te ontvangen. In ruil daarvoor krijgt de klant dan gratis sms’jes. De Duitse dochteronderneming van KPN, E-Plus maakte gisteren bekend ook een dergelijke dienst te starten. Klanten die zich aanmelden voor de smsreclame krijgen daar geld voor terug in de vorm van beltegoed. Zo ver gaat KPN echter nog niet, die houdt het bij gratis sms’jes.

"We bieden klanten van KPN en Hi sinds november 2008 de mogelijkheid om via de site gratis sms en mms te versturen, in ruil waarvoor zij zelf maximaal 1 keer per week een commerciële sms of mms ontvangen. Ze moeten zich daar speciaal voor aanmelden en aangeven welke van 15 interessegebieden op hen van toepassing zijn", aldus KPN.

Uit de cijfers van KPN blijkt dat deze vorm van reclame zeer populair is. Zo’n 130.000 klanten van KPN maakt al gebruik van deze mogelijkheid. KPN zag het totaal aantal klanten het afgelopen jaar groeien met 13 procent naar 6,8 miljoen.