Sony toont gebruik van PlayStation 4 in commercial

Abonneer je gratis op Techzine!

Sony laat in een video zien hoe de interface van de PlayStation 4 gebruikt kan worden. De video toont onder andere hoe games gekocht en gespeeld worden en hoe interactie met contacten verloopt.

Met de promotievideo legt Sony onder meer de nadruk op de communicatie met contacten die ook in het bezit zijn van Sony-producten. Zo komt niet alleen de PlayStation 4 aan bod, maar ook de Sony Xperia Z (review) wordt in de video gebruikt om met PlayStation 4-gebruikers te communiceren en om games op afstand aan te schaffen.

In de video is ook te zien hoe met de PlayStation 4 gewisseld kan worden tussen het hoofdscherm en actieve games, waarbij de status van het spel ook opgeslagen wordt. Dat zorgt ervoor dat gamers hun spel later weer voort kunnen zetten. Het aanschaffen en direct downloaden van een game -in dit geval Killzone: Shadow Fall- toont een interessante mogelijkheid: gebruikers kunnen kiezen om eerste de single- of multiplayercontent te downloaden, zodat al snel na aanschaf de gewenste mode gebruikt kan worden.

De PlayStation 4 wordt later dit jaar verwacht in Europa.