1 min

Het Chinese OnePlus heeft het afgelopen jaar met zijn OnePlus One de markt flink beroerd. Het bracht een toestel op de markt dat extreem scherp geprijsd was en het echt moest hebben van mond tot mond reclame. Het kopen van het toestel verliep ook via een uitnodigingssysteem zodat het bedrijf niet mer voorraden kon blijven zitten. In totaal verkocht het bedrijf 1,5 miljoen exemplaren.

In een interview met de Wall Street Journal liet de CEO van OnePlus, Carl Pei, weten dat het bedrijf 1,5 miljoen exemplaren van de OnePlus One heeft verkocht. Daar zal menig andere startup enorm trots op zijn, maar in de smartphonemarkt is 1,5 miljoen exemplaren niet heel veel. Het bedrijf heeft dan ook nog een lange weg te gaan om echt succesvol te worden in deze markt. Het bedrijf vereist sinds enkele maanden geen uitnodiging meer om het toestel te kopen en daardoor is het aantal verkopen ook omhoog geschoten.

Het bedrijf gaat binnenkort een nieuwe poging doen met de opvolger van de OnePlus One, de OnePlus 2. Verder zou het bedrijf ook werken aan een wearable en een goedkoper toestel. Wil het bedrijf echt doorbreken in de smartphonemarkt dan moet het echt tientallen miljoenen toestellen per jaar gaan verkopen.

De nieuwe OnePlus 2 krijgt wederom high-end specificaties tegen een aantrekkelijk prijskaartje. Zo zal het toestel beschikken over de Snapdragon 810 met 4GB aan werkgeheugen en 32GB aan opslagcapaciteit. Beschikt het toestel verder ook nog over een vingerafdrukscanner en een USB Type C-poort.