Tele2 is het afgelopen jaar fors gegroeid, met name dankzij het uitrollen van een eigen 4G-netwerk en de marketingactiviteiten daaromheen. Het aantal mobiele klanten is nu gestegen naar 991.000, waardoor we kunnen concluderen dat het bedrijf dit jaar nog zijn miljoenste mobiele klant kan verwelkomen.

Tele2 heeft vorig jaar november zijn 4G-netwerk geactiveerd en sindsdien geeft het bedrijf flink gas om nieuwe klanten aan zicht te binden. Sinds de introductie van het eigen 4G-netwerk hebben we in Nederland weer vier telecomproviders met een eigen netwerk en dat is goed voor de concurrentie. Tele2 is een echte prijsstunter en heeft het klantenbestand dan ook flink zien groeien, de mijlpaal van 1 miljoen klanten is nu in zicht. Nog slechts 9000 nieuwe klanten te gaan, met een stijging van 59.000 en 57.000 de afgelopen kwartalen, kan het elk moment zover zijn.

Hoewel Tele2 fors is gegroeid en het bedrijf niet mag klagen over de groei in klanten heeft het moederbedrijf wel een afschrijving gedaan van 2456 miljoen Zweedse kronen op de Nederlandse divisie. Dat is omgerekend zo’n 253 miljoen euro. Het moederbedrijf had mogelijk dus hogere verwachtingen van de uitrol in Nederland.

Tele2 gaat voorlopig in elk geval nog even door met het veroveren van de Nederlandse markt, al is het bedrijf niet helemaal duidelijk over de doelstelling. Tot op heden heeft de gevestigd orde eigenlijk alleen maar toegekeken naar de komst van Tele2, echt tegengas heeft Tele2 nog niet gehad. Wellicht komt daar binnenkort verandering in.