Gameplay: multiplayer

De campaign en de Horde- en Beastmode zijn allemaal speelbaar met meerdere personen. De campaign kan maximaal met vier spelers worden gespeeld en de Horde- en Beastmode zelfs met vijf spelers. Maar de echte multiplayer van het spel heeft de naam versus gekregen. In deze mode is het mogelijk om met maximaal tien spelers het slagveld op te gaan en, zoals de naam het al doet vermoeden, tegen elkaar te vechten.

Versus
Deze multiplayervariant op het spel kent zes game modes, namelijk:
  • Team Deathmatch: maximaal vijf tegen vijf spelers. Het team met de meeste kills wint het spel.
  • Warzone: elke speler heeft maar één leven tot zijn beschikking, dus als je dood gaat word je die ronde niet meer gespawnd.
  • Capture the Leader: elk team heeft een leider die het andere team moet vangen door hem vast te grijpen terwijl je je eigen leider moet beschermen.
  • Execution: wederom heeft iedereen maar één leven, maar je kan alleen worden vermoord door een executie.
  • King of the Hill: een bepaald gebied veroveren en zo lang mogelijk in bezit houden om punten te scoren. Het team met de meeste punten wint.
  • Wingman: vier teams van elk twee man die elkaar te lijf gaan.
Iedereen begint een ronde met twee standaard wapens: een shotgun en een machinegeweer. De krachtigere wapens liggen verspreid door het spel, zoals de torque bow en de boomshot. Ook is het mogelijk om je tegenstanders af te maken met een executie en als beide spelers bijvoorbeeld tegelijk met een kettingzaag aanvallen dan ontstaat er een duel dat wordt gewonnen door degene die het snelst op B kan drukken. Tevens bevat de multiplayer een spawn protection van vijf seconden zodat je nooit kan worden vermoord als je net bent gespawned.

Aan het einde van elke ronde krijg je een aantal experience points (xp) dat afhangt van het aantal kills dat je hebt gemaakt. Ook voor het spelen van de campaign, horde en beast mode krijg je xp. Bij een bepaald xp zal je een level omhoog gaan, maar dat is ook alles. Het level systeem geeft alleen aan hoe lang je het spel hebt gespeeld en hoe goed je bent in het spel.

Toen we de multiplayer voor het eerst speelden, was er ook nog de Big Head Mode (BHM). Van deze mode is niet zeker of hij in het spel blijft zitten of dat hij na een bepaalde tijd wordt verwijderd. De BHM vonden we persoonlijk de leukste mode, omdat het er in de eerste plaats ontzettend grappig uitzag en in de tweede plaats is het veel makkelijker om headshots te maken. De overige modes zijn vooral oude koek en daarom kent ook de multiplayer weinig vernieuwing.