, ,

Graphics & Geluid

De 360 weet de graphics uit het spel heel goed op de tv te brengen. Logisch natuurlijk, aangezien hij ervoor gemaakt is. Het spel ziet er op het eerste gezicht goed uit, draait vloeiend, special effects zien er goed uit en de omgevingen zijn erg gedetailleerd. Door het spel heen kom je langs allerlei verschillende omgevingen die stuk voor stuk een genot voor het oog zijn. Zeker voor de Marvel Comic liefhebbers onder ons. Zit je de ene keer in een luchtschip, de andere keer moet je onder water naar Atlantis. Daarnaast zijn je helden ook natuurgetrouw nagemaakt en valt elk detail van de stripboeken op je scherm te ontdekken.

Wat overigens wel spijtig is, is dat het spel soms iets kan happeren wanneer er veel vuur of vijanden in beeld zijn. Helaas is daar niets aan te doen, maar het is toch het vermelden waard. Het hindert namelijk tijdens het spelen.

Het geluid is tegenwoordig toch ook een van de belangrijke zaken in een spel. Geluid kan het spel spannend maken, maar ook juist de droeve stemming geven die het nodig heeft. In Marvel Ultimate Alliance is de muziek aangepast aan de omgeving. Tijdens het afslachten van je vijanden heb je een soort van rockmuziek aanstaan, terwijl in het hoofdkwartier het een heel rustig muziekje is. Om eerlijk te zijn is de muziek precies goed. Juist daar waar je veel af moet slachten, komt de rockmuziek om je te stimuleren niets van je vijanden over te laten en daar waar je niets aan kan richten, is de muziek wat rustiger om je te kalmeren.

Het geluid van je characters zelf is ook uitstekend te noemen. Het geluid van de zwaarden waarmee je je vijanden omlegt, klinkt goed en het vuur waarmee je ze vervolgens de hoogte in blaast, klinkt natuurgetrouw. Niets op aan te merken dus.
De 5.1 mogelijkheden van het spel heb ik helaas niet optimaal kunnen uitproberen, dus daar kan ik momenteel niet veel over zeggen.