, , ,

Classic of Adventure?

Wanneer je het spel toch in je eentje speelt is het toch niet saai. Zo kun je kiezen voor de Classic-mode, hierbij kies jij een personage en doorloop je een reeks gevechten. De Adventure-mode is minstens zo leuk, deze kent een echte verhaallijn en er zitten allemaal filmpjes tussen die het ook een echt verhaal laten lijken. Je speelt op een soort van platform en komt zo verschillende vijanden tegen. Er is een goede balans gemaakt tussen de platformen en de gevechten.

De Adventure-mode is bijna een spel op zich, om deze uit te spelen ben je toch al snel vijftien à twintig uurtjes zoet. Na bijna ieder ‘level’ krijg je één of twee nieuwe personages, dit zorgt ervoor dat je handiger wordt met de verschillende karakters. De Subspace Emissary, zo heet de Adventure-mode, kun je ook met twee spelers spelen. De tweede speler kan op ieder moment van het spel binnenkomen en het spel past direct de moeilijkheidsgraad aan. De eindbazen zijn in het begin niet zo uitdagend, maar naarmate het spel vordert, worden de bazen ook moeilijk te verslaan.

Super Smash Bros. Brawl heeft nog meer modi waarin je kunt spelen. Zo is er nog een waarin allemaal special events zijn, dit zijn vooraf geprogrammeerde spelscenario’s. Zo moet je als Mario, King Dedede en Bowser verslaan. Ook kwam ik in een stadium van deze events een gevecht tegen waarin ik als Donkey Kong zeer verzwakt was en constant dekking moest zoeken voor mijn tegenstanders.

Je kunt ook in de Stadium-mode proberen om Home Runs te verbeteren. Je moet dan in een paar seconden een zandzak zo ver mogelijk wegslaan. Ook kun je ervoor kiezen om tien-man Brawl of honderd-man Brawl te spelen. Dan moet je zo snel mogelijk tien of honderd tegenstanders ‘afmaken’. Dan zijn er nog Endless Brawls, hierbij moet je tegenstanders zien te overwinnen die steeds moeilijker worden. Laatste modi is Target Smash, dit is een minigame waarbij je verschillende doelen kapot moet slaan.