Graphics, Geluid en Gebreken

Zoals er al eerder in deze review werd vermeld zijn de graphics gewoon goed in orde en voldoende te noemen. Modern Warfare 3 is namelijk op dezelfde engine gebouwd als Modern Warfare 2 welke er gewoon goed uit zag. Hierdoor zien de twee games er vrijwel identiek aan elkaar uit. Infitnity Ward poetste de engine wat op en klaar is kees. Desondanks ziet het er allemaal weer voldoende uit al komt de game niet in de buurt van Battlefield 3 die er grafisch gewoon nog een stuk beter uit ziet.

Net als het uiterlijk van de game lijkt ook de audio van Modern Warfare veel op Modern Warfare 2. Ondanks dat deze gewoon als voldoende mogen bestempeld worden, moeten we wel vermelden dat we meer onder de indruk waren van de audio in Battlefield 3. In de concurrent van Modern Warfare 3 klonk het geheel toch allemaal net iets meer af. Desalniettemin zijn de dialogen gewoon goed te volgen, is er duidelijk onderscheid te maken tussen een UMP45 en een MP5 en klinkt alles gewoon zoals het hoort.

Gebreken

Het is discutabel of je het als gebrek kan zien maar een aanmerking vinden we het wel. Modern Warfare 3 lijkt gewoon ontzettend veel op Modern Warfare 2. Wanneer je een leek de game voor zou houden en je van beide games een level zou laten spelen zou hij het nieuwste deel waarschijnlijk bestempelen als een grote uitbreiding op, dan een nieuw deel van de game. Wij vinden dan ook dat Modern Warfare 3 het vooral moet hebben van zijn nieuwe spelmodi, wapens en iets andere opzet in bijvoorbeeld het verbeteren van wapens.