2min

Tags in dit artikel

, , ,

Prestaties (systeem & games)

De Apple A9-chipset beschikt over een dual-core processor. In een wereld waarbij de meeste smartphones beschikken over vier of zelfs acht rekenkernen, lijkt dat wel heel karig. Toch kan Apple ondanks dit verschil al jarenlang prima prestaties overhandigen en ook bij de iPhone 6S is dat niet anders. Het toestel haalt met z’n dual core-processor een score die in de bovenste regionen eindigt.

Benchmark: Crossplatform: Geekbench 3 – Multicore


Voor het testen van de grafische capaciteiten van de iPhone 6S maken we gebruik van GFXBench 3.0. In de onscreen-test was de iPhone 6 tot op heden de aanvoerder van de lijst. De iPhone 6S weet dat record echter meer dan te verdubbelen. Dat oogt zeer indrukwekkend en dat is het natuurlijk ook, maar een kanttekening die hierbij moet worden geplaatst is dat de schermresolutie van de iPhone 6S natuurlijk veel lager is dan bijvoorbeeld van een Galaxy S6. In de offscreen-test, waarbij de schermresolutie buiten beschouwing blijft, is de iPhone 6S echter nog steeds een stuk beter dan Samsung’s vlaggenschip: 39 tegen 26 beelden per seconde.

Benchmark: GFXBench 3.0 Manhattan (C24Z16 onscreen)


Qua prestaties is de iPhone 6S in grafisch opzicht op dit moment echt het neusje van de zalm en dat zal ook nog wel even zo blijven. De processor is geen klasse op zichzelf, behalve als je je bedenkt dat deze uit slechts twee rekenkernen bestaat, in plaats van twee- of viermaal zoveel wat we bij Android-toestellen doorgaans zien. Net als het aantal megapixel bij camera’s, is ook het aantal rekenkernen in processors niet altijd van het grootste belang.