6min Devices

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath

Nieuwe facties en units

Een nieuwe toevoeging aan Kane’s Wrath zijn de zes subfacties, twee voor elke groepering. Denk hierbij aan de verschillende Generals uit C&C Generals: Zero Hour. Elke factie heeft zijn sterke en zwakke punten en aan jou de taak deze optimaal te benutten. Hieronder een korte beschrijving van de nieuwe eenheden en de verschillende sub-facties.

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
Scrin-Ravagers en GDI-Zone Raiders in gevecht.

GDI


Nieuwe eenheden

GDI heeft een nieuw vliegtuig in de vorm van de Hammerhead, een helikopter met een machinegeweer, waar ook een infanterie-eenheid in plaats kan nemen. Daarnaast krijgt de GDI een sterke anti-vliegtuig eenheid in de vorm van de Slingshot en een sterke anti-gebouwen eenheid, de Shatterer.

Subfactie Steel Talons

De Steel Talons hebben zich geconcentreerd op gemachaniseerde "walkers". Deze walkers kennen we uit C&C Tiberian Sun, namelijk de Wolverine en de Titan. Verder beschikken ze niet over de subsonische wapens van de normale GDI, dus de Sonic Emitters en Shatterers zijn niet beschikbaar. Daarnaast beschikken de Steel Talons ook niet over geavanceerde infanterie.

Subfactie ZOCOM

Deze factie is het paradepaardje van de GDI. Met haar geavanceerde Subsonische wapens en anti-Tiberium bescherming vormt ZOCOM een grote bedreiging voor haar tegenstanders. De factie beschikt over sterkere Shatterer-tanks, de infanterie kan na upgrades zeer resistent worden voor Tiberium(aanvallen) en de factie heeft de nieuwe Zone Raiders onder haar commando, een vervanging van de Zone Troopers.

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
Nieuwe eenheden van de NOD en GDI in gevecht.

NOD


Nieuwe eenheden

De NOD krijgt een nieuwe transport-eenheid, die na beschadiging, of handmatig, omgebouwd kan worden tot een bunker die ruimte heeft voor drie infanterie-eenheden. Ook krijgt de NOD een artillerie-eenheid in de vorm van de Specter, die ook beschikt over Stealth technologie.

Subfactie Black Hand

Deze elite-infanterieeenheid bestaat uit de spirituele troepen van de NOD. De infanterie is vanaf het bouwen al een hogere rang en kan een upgrade krijgen om standaard eenn Black Hand-soldaat bij elke infanterie-eenheid te krijgen. De Avatar is vervangen door de Purifier, een Avatar die standaard beschikt over een vlammenwerper, maar verder geen upgrades meer kan krijgen. De Black Hand levert echter in op een niet onbelangrijk deel van het NOD arsenaal: de vliegtuigen, deze zijn niet beschikbaar voor de Black Hand en ook de Stealth-technologie is niet aan haar besteed. Ter vervanging van de Stealth Tank heeft de Black Hand de Mantis gekregen, een enorm sterke anti-vliegtuig eenheid.

Subfactie Marked of Kane

De duistere kant van de NOD komt naar boven door de Marked of Kane. Deze cyborgs vervangen de normale infanterie en vertrouwen op wapens op EMP- en Tiberiumbasis. Ook beschikken ze over krachten die meer gericht zijn op het gebruik van Tiberium.

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
Reaper-17 neemt het op tegen de Steel Talons.

Scrin


Nieuwe eenheden

Ook de Scrin krijgen nieuwe eenheden, namelijk de Mechapede en Ravager. De laaste zijn snelle infanterie-eenheden die ideaal zijn om de Tiberium-oogst van de tegenstander te verstoren. De Mechapede is een duizenpoot-achtige eenheid, die in modules opgebouwd kan worden. Standaard bestaat de Mechapede slechts één module, maar door extra segmenten er bij te kopen (acht maximaal) is de Mechapede uit te breiden tot een sterke all-round eenheid. Het is namelijk mogelijk om vier verschillende segmenten te kiezen, die elk goed zijn tegen een bepaald type eenheid. Zo kan je er voor kiezen door een specialistische anti-vliegtuigen Mechapede te maken met acht segmenten tegen vliegtuigen, of je bouwt een anti-voertuigen Mechapede met alleen maar anti-voertuigen wapens. Een balans tussen de typen segmenten vinden is over het algemeen natuurlijk het beste.

Subfactie Reaper-17

De stoottroepen van de Scrin. Deze zwaarbewapende sub-factie heeft erg sterke grondtroepen, waaronder de verbeterde Reaper Tripod, die net als de Devourer Tank Tiberium kan gebruiken om zijn wapens sterker te maken. Ook de andere eenheden maken meer gebruik van wapens op Tiberiumbasis. Reaper-17 beschikt ook over verbeterde Growth Accelerators, die nu naast het regenereren van Tiberium ook zorgen voor een vast inkomen wat we van de Tiberium Spikes kennen. Reaper-17 levert echter wel de Devastators en Planetary Assault Carriers in, waardoor haar luchtmacht een stuk zwakker is met alleen Stormriders.

Subfactie Traveller-59

In tegenstelling tot Reaper-17 levert Traveller-59 in op het gebied van vuurkracht, om zo snellere eenheden te krijgen en de mogelijkheid om vijandenlijke eenheden over te nemen door middel van mind control. Vliegtuigen zijn goedkoper en dankzij een upgrade sneller, maar Traveller-59 beschikt niet over de schilden die de normale Scrin wel heeft voor de eenheden. Ook zijn de Devourer tanks uit het arsenaal verdwenen.

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
De NOD Redeemer Epic Unit tegen de GDI MARV Epic Unit.

Epic Units


Elke factie krijgt naast deze standaardeenheden ook nog eens de nieuwe Epic Units. Deze gigantische eenheden zijn de ultieme wapens van iedere groepering. Zo beschikt de GDI over de MARV, een gigantische tank met drie lopen, vier plekken voor infanterie-upgrades en een schep die Tiberium, waar de MARV overheen rijdt, direct kan omzetten in geld.
De NOD heeft de Redeemer, een grote versie van de Avatar die beschikt over een Rage-generator die vijandelijke eenheden tegen elkaar laat vechten bij activering, daarnaast heeft hij twee infanterie-upgrades. De Scrin beschikt over de Eradicator Hexapod, een spin-achtige eenheid die plaats biedt aan een drietal infanterie-upgrades.

Review: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
De GDI MARV met vier verschillende upgrades.

Upgrades


Deze infanterie-upgrades voor Epic Units zijn erg leuk bedacht en kunnen het verschil betekenen tussen je Epic Unit verliezen of behouden. Zo kan je door anti-vliegtuigen eenheden in de Epic Unit te stoppen een anti-vliegtuigen wapenupgrade krijgen. Stop je er een anti-infanterie eenheid in, dan krijgt de Epic-Unit een speciaal anti-infanterie wapen.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook engineers in de MARV stoppen, zodat hij automatisch repareert. De Epic Units zijn erg duur, erg sterk en erg handig. Onoverwinnelijk zijn ze niet en het is niet verstandig de Epic Units zonder ondersteuning een basis aan te laten vallen, tenzij ze de hoogste ‘Heroic’-rang bereikt hebben, dan zijn ze extreem sterk en kunnen ze prima in hun eentje een volledig vijandig leger lamleggen.
Bron:Techzine Redactie