Voor het eerst in 25 jaar heeft Microsoft zijn logo verandert. Microsoft dat een solide, vetgedrukt, cursief logo had sinds 1987 zal naar verwachting het nieuwe kleurrijke logo vandaag onthullen bij de opening van de 23e Microsoft winkel in Boston. Het zal ook vandaag verschijnen op de Microsoft.com website.
Jeff Hansen, merk strateeg bij Microsoft zegt: "Het logo, dat een Windows symbool in meerdere kleuren naast de naam "Microsoft" bevat, is een signaal naar ons erfgoed maar ook naar de toekomst met meer nieuwe en frisse producten."
Hansen voegt daaraan toe: "Het komt op een moment dat ons bedrijf op het punt staat van bijna al onze producten een nieuwe versie uit te brengen. Veel van deze producten zijn voorzien van een nieuw jasje, en ogen rustiger met minder rommel. Daarnaast zijn ze ook veel kleurrijker ontworpen als voorheen. Vanuit dat oogpunt vonden we dit een geschikt moment om juist nu met een nieuw logo te komen."
Het nieuwe logo is geschreven in het Segoe lettertype. Dit lettertype gebruikt Microsoft nu al enkele jaren voor andere producten en marketingcampagnes. Dit lettertype is overigens ook veelvoudig aanwezig in de nieuwe Windows 8 gebruikersinterface. De "f" en "t" zijn met elkaar verbonden net als in het oude logo. Het is de eerste keer dat Microsoft gebruik heeft gemaakt van een symbool in een logo.