2min

Tags in dit artikel

, , ,

Codemaster heeft zojuist een persbericht over de vernieuwde rallygame Colin MCRae: DIRT gepubliceerd. Voor Colin McRae: DIRT is gebruik gemaakt van echte next-generation technologie onder de motorkap, Dirt is namelijk de eerste game uit de Codemasters Studios die de Neon-engine gebruikt. De nummer 1 rallygame scheurt in 2007 je kamer binnen op PlayStation 3, Xbox 360 en PC.

De Neon-engine kan op meerdere spelplatformen gebruikt worden en is al 18 maanden in productie bij meer dan 30 technische experts. Neon is gebruikt om Colin McRae: DIRT helemaal van de grond op te bouwen; er is dan ook geen oude McRae-techniek gebruikt in DIRT.

Klik voor vergroting

Met meer dan 40 officiële voertuigen in 12 autocategorieëen, kunnen fans van McRae zich uitleven met de officiële 2WD, 4WD, Classic en RWD auto’s, waaronder het Colin McRae-prototype R4 en Travis Pastrana’s X Games-winnende Subaru Impreza.

De detaillering die Neon mogelijk maakt, geeft het ontwikkelteam de mogelijkheid om locaties en omgevingen haarscherp te modelleren en zo te voorzien van een ongekende realiteitservaring. Zelfs de wind speelt een rol op de omgeving en op de race. Met real-time physics kunnen luchtbewegingen gemodelleerd worden zodat alles wordt aangetast door de wind: rook uit de uitlaat, bomen, vlaggen, regen, maar ook de voertuigen zelf. Een auto genereert ook een eigen windvlaag en ontwikkelt zo dus zelfs een real-time slipstream.

Klik voor vergroting

Schade na bostingen laat metaal in elkaar krimpen, glas breken en alles waar je mee botst in de omgeving wordt op een realistische manier vernietigd. Kleine bomen buigen en kraken, gras wordt geplet en hout wordt versplinterd. Als de botsing hard genoeg is, kan de auto zelfs rond een boom gebogen worden.

Colin McRae: DIRT komt naar de PlayStation 3, Xbox 360 en PC in 2007.