1 min

Tags in dit artikel

,

Rudy Provoost van Philips heeft vandaag op een conferentie aan analisten laten weten dat Philips niet in de markt voor navigatiesystemen gaat stappen. De reden daarvoor is de harde concurrentie in de markt en als gevolg daarvan de lage winstmarges.

Philips liet in juni van dit jaar weten dat het navigatiesystemen zou gaan ontwikkelen, met een gewicht van 160 gram en twee centimeter dik. De eerste exemplaren hadden al in september in de schappen moeten liggen voor een prijs van rond de 400 euro, maar dat is dus niet gebeurd. Volgens Rudy Provoost van Philips ziet het bedrijf weinig mogelijkheden om winst te maken, omdat de markt momenteel al behoorlijk verzadigd is.

Andere grote fabrikanten van consumentenelektronica, waaronder Sony, zijn wel in de markt voor navigatiesystemen gestapt, maar de markt wordt momenteel beheersd door TomTom en Garmin. Het eerstgenoemde bedrijf zag haar aandelen in waarde dalen na de aankondiging van Philips in juni. De aandelen van TomTom zitten na de aankondiging van vandaag echter weer in de lift.