2min

Tags in dit artikel

, , ,

BlackBerry heeft maandag een brief opgesteld om zijn klanten ervan te overtuigen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de toekomst van het bedrijf. In de brief verklaart het bedrijf dat ze ook in de toekomst nog zullen voortbestaan. Daarmee lijkt de kans op een opsplitsing van het bedrijf kleiner te worden.

De Canadese fabrikant heeft het de afgelopen tijd erg moeilijk gehad. Na enkele ingrijpende besluiten, waaronder het ontslaan van een groot deel van het personeel en het terugtrekken uit de consumentenmarkt, laat het Canadese bedrijf nu via een brief weten dat de consument gewoon nog vertrouwen kan hebben in de toekomst van het bedrijf.

De brief wordt in 30 kranten in negen landen en via de sociale media gepubliceerd. Kranten die de brief plaatsen zijn onder andere The Washington Post en The Wall Street Journal. De woordvoerder van BlackBerry gaf ook aan dat de brief op de website van BlackBerry geplaatst zal worden en direct naar zakelijke klanten gestuurd wordt.

BlackBerry verklaart in de brief: "Je kunt gewoon blijven vertrouwen op BlackBerry. Er zullen zonder enige twijfel uitdagende tijden aankomen voor ons en we onderschatten de situatie niet en negeren de uitdagingen ook niet. We maken de moeilijke beslissingen die gemaakt moeten worden om BlackBerry sterker te maken."

BlackBerry geeft in de brief aan dat het nog steeds de beste beveiliging, zakelijke mobiele management en mobiele sociale netwerk aanbiedt. Op dit moment is BlackBerry bezig om de kosten met 50 procent terug te dringen om zo een heel efficiënt en klantgericht bedrijf te worden.

"Ja, er is een hoop concurrentie, en we weten dat BlackBerry niet voor iedereen is. En dat is oké. Je hebt altijd geweten dat BlackBerry anders is, dat BlackBerry je kan onderscheiden van de rest." De brief eindigt met de volgende woorden: "Je vertrouwt erop dat BlackBerry je belangrijkste berichten aflevert, dus vertrouw ook op ons als we onze belangrijkste berichten bij je afleveren: Je kunt op ons blijven rekenen."